Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 22 februari 2010

Solskenshistoria

Trots runt minus 15 grader i natt överlevde den lilla fågeln som vi haft som nattgäst i en glassförpackning på vår trappa. När jag tittade ut imorse hade den hoppat ur plastförpackningen och satt bredvid den och kurade. Jag gav den mer mat och några timmar senare hoppade den omkring bland karavanen av barnvagnar och pulkor som står uppradad längs med husväggen. Så fortsätter vi mata den kanske den klarar sig!
Vad gjorde en tom glassförpackning på trappan då? Inte så dekorativt precis. Men vi använder den att bära ut aska från brasmaninen. Och så kallt som det varit har det blivit en del aska den här vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar