Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 30 januari 2010

Vett och toalett

Är på köpcentrat med dottern för att inhandla present till födelsedagskalas imorgon. Det är bästa kompisen som fyller 4 år. Efter en stunds letande hittar vi en sak var som vi är nöjda med att ge bort. Presenterna inhandlas. Det är spännande att få lämna fram pengar själv. T.o.m. godishyllan bredvid kassan glöms bort och jag slipper denna dag tjat om godiset. Det är visserligen lördag, men en ansenlig mängd godsaker har redan hamnat i dotterns lilla mage, så jag tycker det räcker.
Sen ska vi gå till djuraffären och kika lite och kanske handla nåt till Patrik Kanin.
Vi tittar på kaninerna och marsvinen och sen ska jag köpa foder och hö. Jag hör dottern stå och tuta med hundleksakerna, men så blir det tyst. Jag går till kassan och hon är borta. Jag lämnar snabbt sakerna på disken och letar i affären. Ropar. Dottern har några gånger gömt sig hemma, hon har precis upptäckt att det är roligt. Tillslut ropar jag att -Det är inte roligt längre, KOM FRAM NU!
Så står hon plötsligt vid kassan och ser lite förvånad ut. Overallen är uppknäppt och ena armen är utanför. -Jag har varit och kissat, säger hon. Som att detta är den självklaraste sak i världen.
Det finns en toalett snett mittemot djuraffären. Vi har varit där otaliga gånger eftersom dottern har en viss preferens för att göra besök på offentliga toaletter. Hon ser på mig och säger -Jag har inte kissat i byxorna!
Phuuuu. Lättnad. De där minuterna jag letat: Varenda människa utanför affären blir ett potentiellt vittne/förövare.
Jag förklarar lite upprört att jag blev orolig och håller en kort utläggning om att man måste säga till innan man går iväg blablabla.
Berömmet att hon faktiskt klarade av att SPRINGA PÅ TOA SJÄLV MED OVERALL PÅ glömde jag nästan bort. Det var ju vid närmare eftertanke faktiskt en smärre bedrift för en 3,5-åring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar