Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 31 januari 2010

En hönsket


Till dagens barnkalas hade jag tänkt mig att dottern skulle ha sin nya klänning. Hon har dock redan bestämt sig för att ha en lite för liten, rosa tröja. Redan när hon är på väg upp för trappan till sitt rum för att klä på sig resten av kläderna till kalaset förstår jag att denna plan med klänning inte kommer infrias. Jag springer efter upp men hon har redan bestämt sig. Inget kommer få henne att ändra sig, så jag styr i alla fall upp att hon kan ha kjol och strumpbyxor till tröjan. Tröjan visar sig ha en fläck av kexchoklad. Inte heller detta faktum ändrar dotterns inställlning till festutstyrsel. Jag får bort fläcken hyggligt och kläderna tas på. Håret kammas lite och halsband och hårspänne toppar det hela. Och visst blir hon söt! Även utan klänning. "Allt klär en skönhet" brukade min mamma säga. Dottern är en liten "hönsket" -som barnens farmor säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar