Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 1 december 2009

Önskan om en katt

Tidigare idag var jag och dottern på leksaksaffären och tittade på potentiella julklappar, d.v.s halva affären. På hemvägen pratar hon om att hon vill ha en katt. Men pappa är ju allergisk pratar vi också om. Dottern säger: -Han kan vara på jobbet länge. Länge, länge.
Ligger senare bredvid dottern som ska sova. Dottern pratar om ett kattgosedjur som jamar när man tar på örat. Det fanns i affären. Ser ut som en "riktig" katt.
-Mamma, du har inte sett den va? -Jo, det har jag ju, säger jag.
-Mamma, jag vill ha en katt. -Jag vet, säger jag, men pappa är ju allergisk. Då skulle han ju inte kunna bo här. Dottern ivrigt: -Då kan han bo hos Meja!
Det är grannens flicka. Lösningen på katt-problemet: Pappa kan bo hos grannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar