Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 2 december 2009

Jul-kul




Jag har ju inte varit nåt stort jul-fan. Som liten, javisst, men inte som vuxen. Nu senare år, speciellt sen jag fick barn, börjar det smyga sig på igen, att det är lite trivsamt med julstämning och lite pynt och pyssel.
Idag hade mannen och dottern handlat peppearkakshus i byggsats. Hela dagen har det frågats när vi ska göra pepparkakshus, och äntligen, äntligen efter middagen sattes det igång att pysslas. Mannen kokade sockerlim och sen pyntade vi. Jag råkade ha sönder skorstenen, men den gick att laga hyfsat. Det blev lite gulligt. Får se om det överlever julafton med karamellerna i behåll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar