Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 30 november 2009

Succé

Sonen har hittills ätit microskopiskt med mat annat än bröstmjölk. Efter den ganska kraftiga allergiska reaktionen han fick av gröt för ett tag sedan har vi legat lågt. Vid de få tillfällen mat har provats har inte maten smakat lille herrn, det mesta har åkt ut, kanske något kryddmått mat fått åka ner i magen. Men för någon dag sen provade vi puré av morot och palsternacka, och det verkade gå hem. Så ikväll -drygt en halv liten burk slank ner! Bara så där. Sonen är tydligen "mogen" för mat nu, precis när vi passerat 6-månaders strecket. Ingen stress, men ett litet steg närmare en tillvaro där man inte alltid är stand-by-bebis-mjölkproducent utan avbytare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar