Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 11 december 2009

Nya klipp


Häromkvällen klipptes det i nya material. Mannens byxor skulle ansas, tyckte dottern. Noga, noga klipptes alla "snuttar" bort på byxbenens nederkant.
Morgonen efter satt dottern och hade klippt hål i knäet på sina byxor, säkert inspirerad av kvällen innan. Och sen när jag skulle amma "uppmärksamhetsbajsade" hon på sig. Så då slängdes de sönderklippta byxorna. De är ju så läraktiga de små och ibland väl ivriga att prova sina nya talanger.
Tänk vad mycket värre det varit om hon satt saxen i håret så här innan Lucia. Varje mors mardröm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar