Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 11 december 2009

3 och 7

3 och 7 är ju någon form av lyckonummer, trevliga nummer som många har som turnummer. Tänk exempelvis på treenigheten i bibeln, de tre vise männen och tre pepparkaksgubbar i visan. Sjuarmad ljusstake, de sju dödssynderna och 7 sorters kakor. Listan kan göras mycket längre.
Imorse kom jag på att dessa siffror nästa år får en annan innebörd. Tillsammans. Jag fyller 37. Kanske blir detta ett riktigt bra år. Jag hoppas det.
Jag är så trött att jag knappt kan tänka på mornarna. Igår tänkte jag efter en jobbig eftermiddag att vi nog får lämna bort något av barnen. Det gjorde man ju förr ibland. Fast vi har ju bara två, och jag ångrade mig ju direkt efter att jag tänkt det. Nästan direkt i alla fall..
Man går ju på hormoner som nybliven mammma, som gör att man kan vara vaken en del på nätterna, men sonen äter en väldig massa gånger varje natt. Och några hormoner som gör att man orkar springa upp och trösta en treåring 2 gånger per natt tror jag inte kroppen producerar. Tyvärr.
Min mormors yngsta syster skulle blivit bortadoterad till USA, till släktingar utan egna barn. Det var väl på 20-talet. Och hon var sist av 10 barn. HUR klarade man allt förr, utan tvättmaskin, dikmaskin, rinnande vatten inne, toalett o.s.v. När man var runt 30 år och redan hade 10 barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar