Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 25 november 2009

Skälby




Efter att igår snällt gått med på att ta sprutan mot svininfluensa skulle dottern och jag åka in till Kalmar och 4H gården på Skälby. Bästa dagiskompisen E. och hans mamma C. skulle med. Jag hade beställt en halvtimmes ridning och spänningen var hög av förväntan redan innan vi satt oss i bilen. Väl där började en otålig väntan på att få rida. Under tiden tittade vi på grisarna och kaninerna. Strax innan hästen, med det soldatnamnsliknande namnet "Snabb", var färdig hade sonen tröttnat och jag ammade honom inne på cafeet. Han somnade mycket lägligt och kunde ovetandes vara med när först E. (premiärridning!) och sedan dottern fick rida. -Jag vill rida mer! säger dottern efter den ganska långa rundan. Förstås. Hon kan vara material för en riktig hästtjej. Sen fikade vi. Barnen fick hembakade bullar och C. och jag fick varsin bulle från cafeet. De har Kalmars absolut godaste bullar! Stora och luftiga och säkert med 50 gram smör i fyllningen. Per bulle. Sonen vaknade lägligt när vi nästan fikat färdigt. Ammades igen. Och sen bar det av hemåt. Med löfte om att rida en annan dag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar