Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 27 november 2009

Isch

Dottern har sedan en tid tillbaka börjat lägga till ändelsen -isch på diverse ord. Mammisch, pappisch, kaninisch, kattisch, kramisch. Ja, listan kan göras ännu längre. Varifrån detta kommer vet vi inte. Accentueras gärna med ett litet snett leende och kisande med blicken. Hon är väl medveten om att det ger en extra effekt att uttala orden så här. Vad kan tänkas komma härnäst? Med bestämd röst och blick: -Capisce?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar