Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 1 november 2009

Lilla hjärtat



När jag väntade dottern ville jag väldigt gärna ha en flicka. Vet inte riktigt varför, det var en känsla bara. Detta är ju nu inte så ovanligt har jag förstått efteråt, många tjejer vill som första barn ha en flicka, det har nåt att göra med igenkänning. Tydligen vanligt i västvärlden också. Jag har t.o.m. läst en bok i detta ämne "Dotter önskas" av Katerina Janouch. Jag hade också en tanke om att en flicka nog skulle vara gulligare och sötare en en pojke.
Så när jag väntade sonen, vi visste det var en pojke, undrade jag ju hur det skulle bli. Skulle jag tycka lika mycket om honom, skulle han vara lika söt som hon? Och ut kommer sonen efter en dramatisk förlossning och är perfekt. Minst lika gullig som sin syster. Nu är han redan 5 månader och har ögon som nog fler än jag kommer drunkna i..

1 kommentar: