Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 29 oktober 2009

Ont det gör ont

Sonen blev igår precis 5 månader och samma dag tittar första tanden fram. Han har gnott och pillat sig i munnen ett bra tag, men igår kom den tillslut fram. Undrar hur det känns egentligen? Så fort han varit gnällig har dottern förklarat -Det är nog för han har fått en tand.
Idag har det gnölats extra mycket. Dottern har feber och har varit hemma från dagis. Hon lyckades imorse med konststycket att få in en avklippt nagel i ögat. Hur detta gick till vet vi inte, men en nagelklippare hade hon i handen. Hade denna månne använts som kikare? Dottern grät och grät, tillslut i väntan på att få tag i en sjuksköterska, försvann nageln av sig självt.
-När man gråter är det som regn, mamma, sa dottern.

1 kommentar:

  1. När det gråter är det som regn, mamma. Poeten S...hon har många talanger, saknar henne mycket

    SvaraRadera