Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 29 oktober 2009

Städa, städa varje fredag, trallala

Mannen får ett telefonsamtal och verkar minst sagt konfunderad. Lämnar över luren till mig efter att ha meddelat personen i andra änden: -Ni får prata med min fru.
Det är nåt slags städföretag, uppfattar aldrig om det är en maskin eller ett rengöringsmedel, men de har fått vårt namn av någon annan som haft besök av dem. De vill ge oss en gratis städning av t.ex. en matta soffa eller dylikt och berättar att det är i reklamsyfte. Mannen som tjuvlyssnar pekar mot soffan, den som vi häromdagen pratade om att vi borde tvätta snart.
Kan de komma redan på lördag? Ja, det går bra. En tid bestäms och nu kommer följande: Jag ska svara på tre frågor och kan då få en extra rengöring! Ett oemotståndligt erbjudande för en småbarnsfamilj. Jag svarar rätt. -Har du en lapp, säger kvinnan i luren, skriv då datum, tid och en smiley, så vet den som kommer att du får en extra rengöring! Blir misstänksam. En smiley! Vem skojar med oss? Nej, detta är inte på skoj. Detta är på allvar. Så är även det faktum att vi nu måste städa innan lördag. Och att jag förmodligen måste välja nån ur bekantskapskretsen som ska bli drabbad av ett liknande samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar