Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 12 februari 2014

Plagg som inte går att tvätta!!

Ja, det är väl tur att KSRR ska införa återvinning av tyg, extra bra med tanke på dagen och gårdagen..

Skulle tvätta ett överdrag på soffan igår efter att någon spillt ut mjölk och någon annan inte heller hade börjat torka där, utan fixade med annat så att fläcken riktigt hunnit gona in sig..
Men se det gick inte för på tvättråden står att man inte får tvätta i vatten.. Är överdragen alltså bara för syns skull i dubbel bemärkelse, för att man ska kunna byta färg? Inte för att kunna dra av och tvätta??

Och så idag: Favoritjeansen som kostade 1200 kr skulle få åka i tvättmaskinen för första gången. Jag vet att man "ska" vänta ett halvår med att tvätta nya jeans, men knappt två månader utan tvätt var bra det med tycker jag, i detta avseende i alla fall. Men nej, inte heller detta tyg är tvättbart! De är lite smutsfärgade, så kan det vara det som är haken, att den "färdiga" smutsen försvinner vid tvätt?? Jag har mejlat butiken på nätet och frågat vad jag nu ska göra?
Jeans som inte går att tvätta är ingen bra kombo med en småinkontinent småbarnsmamma..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar