Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 22 oktober 2013

Ett litet ord

Hörde på Krister i P3 på väg hem från jobbet om vad mänskligheten "fått" under 1900-talet och när jag lyssnade handlade det om den sexuella revolutionen på 60-talet när p-pillrena kom. En läkare tror jag det var som i en radiointervju pratade om hur amerikansk "petting" spred sig bland vissa kretsar av ungdomar och hur flickorna faktiskt var tvungna att tänka lite extra på sina stackars upphetsades pojkvänner som hade svårt att "stoppa"om det gått för långt i den fysiska närkontakten...

Och så såg jag nyss det här inlägget på Facebook (skapat av Charlotte Gentili). Underbart och mitt i prick! (Och ett litet inlägg i våldtäktdebatten..)



Åkte buss igår när en tjej (~14) kliver på. Just den här dagen hade "dagens outfit" inte blivit helt lyckad (om inte annat blir man ju förkyld av att ha så lite kläder på sig, tänker jag). Inte heller valet av skor var optimalt och hon skulle kanske behöva en liten snabbkurs i användandet av solpuder. Inga konstigheter, vi har alla varit där. Konstigt blev det däremot när tanterna bakom mig tyckte sig ha rätten att högt och dömande diskutera hennes kläder. Bland de mer skeva uttalanden hördes "men det är ju synd om de jämnåriga pojkarna, det är ju så många hormoner som snurrar i den där åldern, det blir ju som att kasta ett köttben till en hund".
...

Här är min hund Marlon. Marlon är en hungrig hund. Inte så att han "tycker det kan vara gott att äta något litet ibland" utan vi snackar om en besatthet. Hela Marlons liv kretsar kring mat. Kort sagt så äääälskar han mat. På bilden har han en skiva underbart god salami precis under nosen. Vet ni varför han inte rör den?

För att jag sa "nej"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar