Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 3 augusti 2013

Kamelridning Ormöga och Sandvik


Trots förkylning och öroninflammation (dottern) var vi på utflykt på norra Öland igår. Först besök på kamelgården i Ormöga. DYRT. 90 kr för vuxna och 70 för barn för att titta (fanns lite smådjur också). Sen 70 kr att rida 50 meter... Men då har vi gynnat lokalt företagande och det är ju alltid trevligt.








Sen åt vi nere i hamnen i Sandvik, längst ut på piren vid båtarna. Strömming med pulvermos mannen sur över detta). Och köttbullar UTAN SÅS. Trodde dottern skulle svimma. Ingen sås, vafalls!!?
Om ni åker till Sandvik, hoppa över kvarnen, åk ner till piren för mer budget, men helt OK, eller
till hamncafeet för lite dyrare mat, men väldigt gott! Sandvik är otroligt mysigt för övrigt, väl värt ett stopp om man är i krokarna.




                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar