Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 30 juli 2013

Godaste vinbärspajen/kakan!

Gillar inte vinbär mer än i gele´ och saft. Men min svärmors vinbärskaka med röda vinbär är otroligt god. Ingen elvisp behövs, man bara rör ihop ingredienserna.
Receptet är dessutom befriande enkelt. Det blir lite som en ljus kladdkaka (fast den ska bakas färdig!). Smakar lätt av mandel som jag tycker det brukar bli när man smälter smöret först..


  • Smält 75 gram smör eller margarin, rör i 2,5 dl vetemjöl, 2,5 dl socker och två ägg, lägg på röda vinbär. (Jättegott med körsbär annars, blir mer mandelsmak..) 
    200 grader i ca 20 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar