Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 24 juli 2013

Besöka Öland (tips)

Mitt i makens semester lyser solen fortfarande från en klart blå himmel här på Öland. Det är en sån där sommar man drömmer om på vintern, den där glorifierade bilden av den svenska sommaren som så sällan stämmer med verkligheten. Den är bättre än bra, för ganska många gånger har det även regnat på kvällen-natten och bönderna pratar om en rekordbra skörd.

Vi har de senaste veckorna haft besök av min bror och hans familj och just nu är min svåger på besök med sin, fast de bor hos barnens farmor några hundra meter härifrån.
Vi besökte Solliden häromdagen och idag har vi fikat på Mejeriet och ätit på Kackelstugan -enligt mig två självklara besöksmål om man besöker Öland.

Fast bilderna är tagna vid sjön Åsnen och inne i Kalmar, men glittrande sommar är det även här.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar