Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 13 mars 2013

Vaccinationer igen..

Med jämna mellanrum propageras det mot vaccinationer. Debatten har som jag upplever det blossat upp sedan svininfluensan och biverkningarna av vaccinet i form av Narkolepsi.

Det är en tragedi. Men det är inte något som gör att vi inte ska vaccinera våra barn med "de gamla vanliga" vaccinerna mor mässling odyl. Det är i alla fall min åsikt.

Av mässling dör barn världen över. Komplikationerna behöver inte vara för individen i sig. Men väntar du barn och får röda hund kan fostret drabbas. Barnet riskerar missbildning i skelett, hjärna, ögon och öron.
Kan man lita på myndigheterna, på läkemedelsbolagen? Tar vi bort det naturliga försvaret kroppen har, så som det hävdas? Underminerar vi vårt immunförsvar?
Jag litar faktiskt mer på myndigheterna än på min egen kunskap. Jag är varken kemist eller läkare. Det är väl därför vi har t.ex. Smittskyddsinstitutets rekommendationer, för att vi inte var och en ska behöva forska vad som är bäst? Det är så mycket annat vi själva måste ta ställning till, för mig räcker det och blir över.

Och så klart Läkemedelsbolagen vill tjäna pengar. Det vill ju de som gör andningslarm och hörselskydd också.

Och jag önskar mina barn, när den dagen kommer, att få så friska barn som möjligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar