Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 16 mars 2013

Kära Eon..

..i igår, fredag, försökte jag tanka på biogasmacken på Torsåsgatan i Kalmar. Vi var två stycken som stod där i snålblåsten och försökte få igång den tysta tanken ett flertal gånger. Tillslut åkte vi båda två därifrån utan ny gas i tanken.

Idag åkte jag in igen i annat ärende och tänkte "vad bra, då fixar jag det idag!"
Ensam på macken står jag och prövar gång på gång. Inget tryck. Jag får ut två olika kvitton på vardera 0,02 kronor.

Jag ringer telefonnumret för felanmälan.
Det visar sig att det stått fyra bilar och tankat på kort tid, strax innan mig.
"Jo, men det är väl inga sopbilar som står och tankar på en lördag", säger jag och visst, det är vanliga personbilar, men "då blir det så lågt tyck, men om du har möjlighet att vänta 10 minuter så kanske det kommer igång igen..?"
"Jag är på väg hem redan", säger jag.

Och jag känner att med tanke på att det finns ett väldigt begränsat antal gasbilar i lilla Kalmar och bara ett ställe att tanka, där det ofta inte fungerar speciellt bra ens när man tar sig dit, så är vi låååångt, lååångt ifrån ett fossilfritt Kalmar 2030.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar