Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 3 mars 2013

Alpvallmo



Har satt mina första fröer för i år. Alpvallmo, till stenpartiet. Sådjup 0.
600 fröer i den lilla påsen och uj, vilka yttepyttesmå fröer! Hälften försvann direkt. Använde små cirklar av växttorv som jag hittade i en affär igår och köpte, trots att jag har en hel påse såjord i förrådet. När jag vattnade flöt fröna iväg.. Borde förstås ha vattnat runtom istället.
Jag är oekonomisk när det gäller att plantera, är för otålig. Borde tagit hand om fröerna bättre. Tänkt lite mer.
Men några plantor blir det säkert.

Bilden är från www.raraväxter.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar