Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 5 februari 2013

Kanske en gammal nyhet, men viktig..

Idag har jag varit i Alvesta på jobb. Hade en timme innan tåget skulle gå och gick till biblioteket för att leta efter en artikel i DN. Ingen artikel.
Däremot hann jag läsa om och bli arg på Putin. Jag har hört det innan, att han stängde av möjligheterna för amerikanska medborgare att adoptera barn från Ryssland. Det är bara det att på fotot till den här artikeln finns en liten pojke, en ljus liten grabb med rosiga kinder i en stickad mössa.  Han har downs syndrom, och hade ett par som till och med hälsat på honom två gånger som han skulle fått som adoptivföräldrar. Men i USA då.. Och från en dag till en annan har han ingen framtid längre. Han är "dömd till institutionalisering". En ettåring har en sjukdom som gör att huden lossnar vilket kräver massor av medicin livet ut. Även detta barn var på väg att få ett hem och en framtid i USA.
Jag tycker på ett sätt att det är bra att adoptioner sker på nära håll, även om detta innebär färre barn för adoption. Det är bara det att i Ryssland vill ingen adoptera barn med handikapp och det är nog dessvärre inte bara i Ryssland det är så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar