Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 23 januari 2013

Ekologiskt och rättvist

Handlade i en nyöppnad liten affär med ekologiska varor och begagnade barnkläder i Kalmar idag. Köpte kokosfett och kokossocker.
När jag var liten lärde jag mig att kokosfett är oerhört onyttigt. Idag är det nyttigt och socker är ett gift.

Jag har delat "Support Marcin Wilk" på Facebook och ska sätta in en slant till hans rättegångskostnader som han nu tvingas betala pga en teknikalitet. (uj, vilket fint ord, kanske inte ens är rätt..?)

Finast idag var ändå mannen från Kamerun som lurats till Sverige som slavarbetare som sa i Uppdrag Granskning att det ändå var positivt att de träd han planterat nu bidrar till att minska den globala uppvärmningen.

Det var fint tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar