Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 29 december 2012

Raketer till salu överallt

Här är några av bilderna som florerat på Facebook de senaste dagarna som rör raketer och djur. Antagligen och förhoppningsvis finns det många fler bilder. Har hatat raketer, HATADE dem verkligen när jag hade hund tidigare. Stor, mycket rädd hund som fick sövas på Nyår. Som inte vågade gå ut på ett dygn ens för att kissa.. Som inte vågade gå på promenad förren sommaren kom. Som häschade så det blev sjöar av saliv runtom.. Usch så hon led, den där hunden. Som tur är fick hon sista åren bo med en familj som bodde "ute i skogen". Jag har skällt på barn, på föräldrar med småbarn ("Vill ni att era ungar ska få hörselskador eller!!??"), på ungdomar. Det var nog så jag lärde mig att öppet visa ilska. Ja, faktiskt. På gott och ont.
Jag har önskar att fler olyckor skulle ske, att någon skulle dö, t.o.m. Och tydligen händer det ibland och ändå kommer ingen hårdare lagstiftning.
Det känns som alla ska sälja raketer kring nyår. Har arg frågat i en Jakt och häst och hundaffär inne i Kalmar varför de säljer raketer, när så många hundar är rädda?
Pengar upp i rök och tungmetaller ut i luften. Läste idag att det faktiskt är konstaterat skadligt med partiklarna från raketerna, att de faktiskt förkortar vår livslängd.
Själv har jag i år inhandlat svävande kinesiska lyktor Khom Loy. Lite i onödan detta också kan jag tycka, men tänkte vi kan prova för barnens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar