Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 5 oktober 2012

Ändringar

Nu har jag skickat ett något omarbetat bokmanus till förlaget. Jag läste igenom texten igen och DIREKT hittar man ju saker man vill ändra, det var ju några månader sedan jag sist läste det. Bland annat insåg jag att det här med att rikta sig till mamma och pappa var mindre bra. Inte alla lever i en sån relation, även en kvinnlig partner till en nybliven mammma berörs av en förlossningsdepression. Jag utgick från mig själv när jag skrev, men det är viktigt att formulera sig öppnare än vad jag gjorde först. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta innan vi automatiskt tänker utifrån ett annat perspektiv än mamma, pappa, barn? Att det inte ska behöva vara något man aktivt måste tänka till om? För jag är säker på att det inte bara är jag, dessvärre. Däremot avskyr jag ordet "hen", eller avskyr och avskyr, men jag tror inte att barn upphör att behöva manliga och kvinnliga förebilder. Var finns den vuxna avkönade "hennen" de då kan identifiera sig med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar