Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 28 september 2012

Släng inte maten

Jag ser på Nyhetsmorgon. En dam som heter Birgitta har skrivit en bok som heter Släng inte maten! Tydligen luktar och smakar inte personer under 50 på matvarorna längre. Man slänger det som gått ut enligt etiketten på paketet. Det slängs ENORMA mängder mat i det här landet. Det är ett hån mot stora delar av världen där befolkningen svälter. Vi vet inte hur maten produceras längre. Men ska vi verkligen behöva lära oss basala överlevnadsmetoder? Lukt och smak. Ska det anordnas kurser i att laga mat av rester och hur mat ska lukta för att vara OK att äta? Man dör inte av lite mögel ens, inte av att råka dricka mjölk som surnat en aning. Världen är upp och ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar