Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 6 augusti 2012

Nostalgisk 2

Snart är det över! Eländet. Blöjeländet! Från att ha tvärvägrat pottan tog det hela fart i början av semestern och nu kissas det på pottan så det står härliga till. Bajseriet är lite svårare. Men nu har han sovit två nätter utan blöja och kissar snällt på morgonen i pottan. Helst ska det hällas på egen hand. "Hälla själv!!" och oftast hamnar då det mesta i toaletten. Ibland ska det hällas i badkaret. "Karbadet" som han säger. Lättare att hälla men oftast hamnar kisset på händerna då.. Suck. Vissa saker kommer man säkert tänka tillbaka på med nostalgi, sen när barnen är äldre. Blöjor man avlägsnar från en treåring rumpa tillhör nog inte denna kategori. För att inte tala om soptunnan en varm sommardag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar