Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 30 juli 2012

Nostalgi

Är inne i en liten affär i Kristianopel och får plötsligt syn på några kuddar. Det är som en våg av barndomsminnen som plötsligt rinner över mig. Kuddarna är sydda av flamskvävnader. Färgerna ser för klara ut för att inte vara nya, men vissa mönster känner jag igen. Min mamma vävde mängder av flamskvävnader, vissa med dessa mönster, en del säkert 40-50 år gamla. Kuddarna i affären är svindyra. Men ideen är fantastisk. Att kunna återanvända en kulturskatt. Även om dessa väver har beställts från utlandet, berättar hon i kassan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar