Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 20 juli 2012

Ljuga lite

Ljuger människor mer för varandra sen mobilerna kom än innan? Möjligheterna finns ju att befinna sig varsomhelst och ändå kunna prata med vem som nu än söker en. Senaste veckan har jag noterat vid mer än två tillfällen personer som antagligen ljuger. Exempelvis kvinnan som är på väg in i bilen på en parkering, men säger att "jag åker hemifrån nu." Kanske orkar man inte förklara allt på mobilen, så sanningen modifieras för att slippa följdfrågor. Det är förståerligt. Eller så ljuger man helt enkelt, för att man vill eller måste. Sen har vi ju de som kanske är onödigt detaljerade. Som mannen som sitter bakom ICA i Högsby och säger "Äh, jag sitter här bakom ICA och dricker en öl." Eller han som satt i den nästan tomma bussen och pratade om sin fotboja. Han visste ju dessutom att ALLA hörde. (Och njöt av det.) Själv orkar jag inte ha nån mobil, jag har en, naturligtvis, men det är SÅ SKÖNT att slippa prata i tid och otid. Och jag ljuger ändå så dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar