Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 2 juni 2012

Sötsaker

Idag har jag varit inne i stan SJÄLV MED BÅDA BARNEN. En utmaning. Två bokhandlar. Varför har de så lite barnböcker? Och jag går till mig själv, jag handlar allt på nätet. Idag kände jag ännu mer varför jag gör det. Försöka hålla reda på två barn, främst då en tre-åring och samtidigt leta efter boktitlar. Tacka vet jag surfandet. Men visst är det syns samtidigt, de fysiska affärerna försvinner och så även utbudet i de affärer som är kvar... Sen köpte vi godis i en hysterisk godisaffär. Godis som ska vara till två kommande 6-årskalas. Om bokaffärerna var en utmaning så var detta om möjligt ännu värre. Men det ordnade sig det också. Slarvade bort en påse med dyrgodis, typ hjärtformade klubbor, idiotiska små plastförpackningar med hamburgare av godis-massa odyl. Upptäckte på väg hem att den bortslarvade påsen aldrig varit borta, jag hade bara fyllt på annat lösgodis ovanpå, och den ansenliga mängden täckte dyrgodiset. En sorts stöld. Men tror inte jag bryr mig om att anmäla detta. Sen plockade vi uppe en lånehund: Eddie, en söt liten chihuahua. Som skakade hela vägen hem i bilen och gömde sig under soffan. Ändå är den van vid tre små barn hemma hos sig. Och en sådär 5-6 andra små hundar. Inte ens skink-mutan fick honom att slappna av. Stackars liten, han får åka hem om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar