Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 15 juni 2012

Ryskt

Vi har ryssar boendes i vår gäststuga. De kom i måndags och åker imorgon till Stockholm. Sen är deras semester slut. De har EN veckas semester och den har de valt att tillbringa i vår stuga. En vecka. Jag vet inte om jag skulle överleva med att ha en veckas ledighet per år. Men tydligen går det. Solen har skinit hela veckan och ryssen (som heter Ivan, vad annars?) berättade att de varit hela vägen från norr till söder på Öland. Att det tycker det är väldigt fint här där vi bor. Att det inte är lika mycket sol där de bor. "Var var det då?" Sankt Petersburg, visar det sig. Dit har jag velat åka länge. Jag kan vara ledig en vecka och åka dit och ändå ha en massa ledighet kvar. Plötsligt är jag väldigt tacksam att jag lever här. Det är bra att bli påmind om kontrasterna och livets roulette ibland. Även om just dessa ryssar nog är välbeställda, med möjlighet att åka utomlands på semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar