Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 20 maj 2012

Resa iväg

Fick ställa in en sen länge inbokad resa med dottern för en månad sen. Hon var sjuk när jag hämtade på dagis och kräktes i bilen på väg till tåget. Denna helg skulle vi iväg till det innersta av Småland, jag och barnen för att träffa några av mina kompisar från högskolan. Och så har ungen FEBER. I med Panodil och så åkte vi. Duracell-dottern somnade strax innan den sena lunchen. SOMNADE MITT PÅ DAN. Då är hon sjuk. Sen gick det ganska bra. Vi var iväg på utflykt och alla 5 barnen som tar sig fram gående lekte och stojade. Sonen lekte lejon. Hela tiden. Nya favoritleken; AAAAAUUUU! AAAAAUUUU!!! Och på kvällen kräks hon. Historien upprepar sig. Men jag inser under denna resa att jag KAN komma iväg med två barn på egen hand. En och en halv timme enkel resa gick som en dans ( nästan). De till och med sitter och kan lyssna på sagor på cd, båda två. En känsla av frihet faktiskt som var fin att känna för mig som utan barn reste iväg säkert en gång i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar