Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 14 april 2012

Mogna fynd

Idag har det varit riktigt vårväder! Och oj, oj vad MOGEN man känner sig när man tar upp maskrosor med, håll i er, ett MASKROSJÄRN. Ja, jag har ett. Oumbärligt för allehanda ogräs med djupa rötter.
Har fyndat krukor med mini-påskliljor. Först var det jobbet som delade ut halvissna lökar, sen var det Ö&B som tog 3 kronor per kruka.
-Men det är ju vissna, sa dottern.
Javisst, vissna nu, men de kommer blomma nästa vår också.
Och visst är det svårt att tänka sig en trädgård med för mycket blommande vårlökar..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar