Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 1 februari 2012

Nej

Det är så svårt att inte bli besviken. Även om det är väntat, mer än väntat. Igår kom det ett, och idag kom ett till på mejlen.

"Hej Lotta,
Tack för ditt manus och för visat intresse för vårt förlag. Dessvärre tycker
vi inte att din bok passar in i vår än så länge begränsade utgivning, men vi
önskar dig lycka till på ett annat förlag."

"Stort tack för att du skickat ditt manus.
Vi har läst och begrundat ditt projekt men måste tyvärr avböja erbjudandet. För att vi ska kunna anta en bok behöver vi överväga och tro på ett flertal komponenter: manuset måste sticka ut ur mängden och passa in i vår utgivning, vi måste se till våra möjligheter att göra ditt manus rättvisa och kunna nå ut med den färdiga boken till tillräckligt många inköpare liksom media och läsare. Vi önskar dig lycka till framöver och hoppas att du hittar ett annat förlag som är intresserat av just ditt manus. Det finns ca 1000 bokförlag i Sverige, så ge inte upp!"

Om jag räknar efter har jag skickat till 16 förlag. (Av 1000..?! Då räknar man nog enmansförlag som ger ut sina egna böcker.)
Jag har fått 6 nej. Just nu känns det ganska tungt. Det är för viktigt för att ta med en klackspark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar