Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 5 februari 2012

Helgen

Tillbaka från helgens äventyr i Linköping. Hemma igen i hemmets värme. Det är kallt ute. JÄTTEKALLT! Gillar inte kallt, inte alls.
Vi har varit med grannarna på Disney on ice, där vi tjyvade till oss kanonplatser, eftersom dessa ändå visade sig vara lediga. Folk som snällt sitter kvar på sina rumpor fast det finns mycket bättre platser som står tomma får skylla sig själva.
Sonen har haft feber från och till. Inga vattenkoppor. Eller kanske är det en koppa på hakan. Han har rivit sönder nåt litet.
Och lite läskigt, han har haft nåt som brukar kallas "nattskräck". Skriker i högan sky, stirrar ut i luften. "Aj, aj, aj, aj!" Vi trodde han hade ont i magen först. Men det har upprepats flera gånger. "Rädd!" skriker han också. Och spänner sig nåt otroligt och vill inte att man håller i honom. Tur jag inte hunnit se jätteläskiga filmerna (varav en är en riktigt skräck-klassiker) jag lånat av en kollega. Vet knappt om jag vågar se dem alls nu..
Det blir ju lite tokigt om man inte vågar gå in till sitt lilla barn på natten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar