Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 23 februari 2012

En sessa

Så har då Sveriges kronprinsessa fått en ...kronprinsessa? Kallas det så, eller bara prinsessa?
Oavsett är det lite häftigt med två kvinnliga regenter på raken, tycker jag, som gillar kungahuset.
Namnet får man veta imorgon, fast det redan har bestämts. Man vill väl att Svenska folket och resten av världen (Tyskland i synnerhet..?) ska få suga på karamellen ett tag till. Det gissas på Alice, Kristina, Desiree och Lillian. Bland annat.
Nån unge på TV tyckte prinsessan skulle heta Mimmi. Mimmi mus, Mimmi och Reine i fjällen...Nja, kanske inte det bästa förslaget.

Jag undrar också om kronprinsessan, mitt i glädjen, som jag verkligen hoppas att hon känner, tänker på det ansvar som detta lilla barn föds att bära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar