Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 11 januari 2012

Sjukan

Hur länge kan man egentligen ha ont i halsen? Efter tre halsflusser under hösten och vintern har jag nu konstant ont. Kan man få kroniskt halsont? På samma sätt som nerver kan börja signalera smärta fast det onda egentligen gått bort?
Imorgon får det bli vårdcentralen igen, och jag kommer bli kallad "Sara" igen.
Det blir värre när jag pratat. Åhå, är det kanske det som är "Papegojsjuka"?

1 kommentar:

  1. Hej,
    det är skrämmande att det finns så lite information och litteratur kring förlossningsdepressioner när det är så mycket vanligare än man trott. Det är så bra att du skrivit en bok i ämnet och det vore skandal om den inte antas.
    Jag ska fundera på om jag ska maila dig min historia.... den har ju inget positivt slut ännu eftersom jag fortfarande kämpar på med mina känslor.... Det hade ju varit "roligare" om jag kunde berätta hur det blev. Men det är väl kanske inte det som är poängen heller utan mest att uppmärksamma det....
    Så då till frågan, vad är det du vill att jag skriver om isåfall? Kortfattat? En länge utläggning?

    Hoppas ditt halsont snart går över!!

    SvaraRadera