Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 27 januari 2012

Lasagne

Idag kom mannen hem med överbliven lasagne från jobbet. Det är ju så himla gott! Så klart jag vet att lasagne inte direkt är det nyttigaste man kan äta. Men med viktväktarna blir det så tydligt, att så där mycket mat som det är så lätt att stoppa i sig, bara av den anledningen att det är gott, nä, det går faktiskt inte. Inte i längden.
I mitt fall har "i längden" inneburit snart 6 år. Så klart det sätter sina spår. Avsaknad av motion (ja, i stort sett) uppepå detta har ju inte gjort saken bättre.
Av mina 26 points (varför kallas det inte poäng helt enkelt, detta är ju ändå Sverige) snodde en portion lasagne 16. Och då är en kvalificerad gissning att portionen jag åt var lite större än en portion enligt viktväktarna. Fast så knussligt orkar jag inte räkna.
Jag har inte vågat prova, men gissar att pizza ger minst det dubbla i antal points än lasagne...
Men nu är det snart vecka 3. Och jag har faktiskt gått ner i alla fall 2 kg, enligt vår högst osäkra våg från IKEA. Studsar man till blir det kanske ett kilo till. Eller ett mindre. Men egentligen spelar det ju mindre roll. Mindre mat = mindre kilo. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar