Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 20 januari 2012

Hinna före

Tänk om någon annan "hinner före"?
Ända sen jag började skriva sommaren 2010 har jag varit lite ängslig för att någon annan ska hinna före med en bok om att ha en förlossningsdepression. Jag förstod ganska snabbt hur lite som egentligen finns skrivet, och detta sporrade mig, visst var det så.
I sökandet efter kvinnor (och män med för den delen, men det har varit svårare) som ville dela med sig av sina erfarenheter har jag ibland stött på andra som också skriver. Andra som därför inte har velat vara med i min bok, för de skriver själva.. Men visst måste det finnas utrymme för fler böcker, samtidigt?
Kanske är de andras manus inte klara ännu. Kanske har de skickat till förlag, men inte har en tillräckligt fängslande historia trots allt?
För ännu finns ingen bok av det slaget jag tänker på.
Jag tänker att jag har alltid skrivit, i någon form, och fick alltid högst betyg på uppsatser. Men min historia kanske inte duger för det? Ett språk som duger på gymnasiet är naturligtvis inte samma sak som att det räcker till en bok? En förläggare måste väl se potential att sälja lite också, om de ska ta sig an ett manus?

Jag tänker att jag kan ge ut den själv annars. MEN, visst är det en kvalitetsstämpel att ett förlag antar ens manus? Det går inte att komma ifrån. Så nu håller jag tummarna. Och försöker andas lugnt.

1 kommentar:

  1. Hej Lotta!

    Vad roligt att din bok kommer ut i höst! Stort grattis!
    Jag har precis kommit ut med min bok om förlossningsdepression! Roligt att det trots allt finns fler där ute som engagerar sig i ämnet! Det är ju en katastrof vad lite som funnits skrivet. Vilket förlag ger ut din bok? Ser fram emot att läsa den!
    Vänliga hälsningar, Helena Askén

    SvaraRadera