Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 17 december 2011

Tack och Hej

Idag, denna grå lördag, har vi varit på barnteater, jag och barnen. Det var nästan premiär för sonen. Han satt som ett ljus hela tiden.
På vägen hem var vi och köpte en begagnad bilbarnstol av en fd kollega/fd folkhögskolepolare.
Sen började nästa spektakel.
Eftersom vi nu inte har nytta av den gamla stolen, svarade jag på en annons på den Facebook-sida jag är med på, Loppis Kalmar-Öland. Och satte in bild på vår gamla stol, som är helt OK.
Sen skrevs det en massa, om säkerhet, livslängd på stolar odyl, och så: en person rekommenderar att man köper nytt. Och sen följer ett inlägg från en person som skriver att de hade en 7 år gammal barnstol som i stort sett var oanvänd, och som de i affären sagt åt henne att den var för gammal och det var bara att slå sönder och lämna på återvinningen. Slå sönder den för att ingen annan skulle få för sig att ta den. Och det hade hon gjort.
Då tröttnade jag helt. Skrev att detta är ett slöseri och enligt min mening helt galet. Att detta måste vara att affärerna spelar på föräldrars oro, att man vill ha det bästa och säkraste till sina barn.
SEN när jag skulle kopiera inläggen till bloggen, då var de bortplockade allihop av admin. Admin som (i egenskap av privatperson nu, inte admin, speciellt påtalat..) var den som tyckte man skulle köpa nytt..
Tjat och tjafs.
Det var droppen och nu har jag gått ur gruppen. Tack och hej leverpastej.
Är människor så lättköpta? Jag hoppas samma människa bara kör nya bilar (tänk på bromsarna). Så klart nya saker är lite säkrare. men till vilket pris ska allt köpas nytt?? Och då menar jag inte priset i antal kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar