Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 31 december 2011

Nyårsafton


Årets sista dag. Solen skiner äntligen. Och barnen leker tillsammans i timmar! Det har aldrig hänt tidigare. De leker mamma, barn och hundar. Dotterns gamla napp som jag skulle slänga (skrik, panik, gråååt! "Den vill jag haaaaa!") hamnade i hundens mun, och hunden hamnade i dockvagnen.
Man vill ju på nåt sätt att årets sista dag, eller nyår, slutar som man önskar att nästa år blir. Jag hoppas det bådar gott inför nästa år. En mer aktiv vardag, även om det bara handlar om två lekande barn. Jag och mannen ska börja träna också, det har vi lovat varann.
Mindre TV åt folket!
Enda nackdelen är att det blir så f.......t stökigt.
Men så blir det knäpp tyst från ovanvåningen. Då ska man ana oråd. " Vad gör ni?" ropar jag.
"Vi leker vi sover!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar