Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 15 december 2011

Miljövänligare alternativ

Och så sa de på radion att kläder behandlade för att inte lukta svett, har i tester visat sig lukta lika mycket svett som vanliga kläder. Är detta verkligen en nyhet?? Jag tycker mig ha hört detta för länge sedan. Men det är väl nån liten ny vinkling på utredningen. De sätter hårt motstånd, tillverkarna av träningskläder med silverjoner och annat joks i, ja, jag gissar bara.
En vän som är miljövänlig hela hon tränar i ull. Tunna, tunna underställ av renaste ull. Ull luktar inte svett tydligen, även efter månader av träning i dessa plagg. Ja, man tvättar väl dem emellan naturligtvis.

Och när det ändå är tal om miljövänligare alternativ, inte kan det egentligen vara så bra med de där talande julkorten på TV-reklamen, den där med något litet afrikanskt barn som berättar om någon infekterad fot. Ett gott syfte, men det BLIR elektronikskrot även av dessa, till synes oskyldiga små gåvor. Det finns motsvarande kort UTAN högläsning. Läsa kan man ju göra själv? Eller så har jag bara missuppfattat reklamen..?
http://julkortsautomaten.plansverige.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar