Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 14 november 2011

På rymmen


Jag kommer ihåg att min ena bror blev förvånad en gång när han kom hem och jag hade glömt en av mina just då 17 stycken ökenmöss som varit ute och motionerat i köket. Den som jag glömt satt på hallgolvet och stirrade på honom när han klev innanför dörren.
När jag själv klev in i lekrummet mötte mig en liknande syn. Syrsorna som jag petat ner i Glittras terrarie hade rymt och satt framför mig. Uff. Bara att plocka upp (nej, jag tar inte i dem med händerna, jag plockar upp dem med sked..) och stoppa tillbaka.
De var rätt slöa vid det här laget, syrsorna. De lever ett par veckor, så deras dagar är snart räknade. Tur de inte kravlat iväg i huset. Hade jag sett en t.ex. i badrummet hade jag väl skrikigt högt. Ännu värre hade det nog varit om mannen hittat dem, han tycker ju de ser ut som kackerlackor. Risk för svimanfall, tror jag. Det kunde blivit riktigt livat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar