Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 29 oktober 2011

Pumpa



Nu är det visst Halloween. Detta kommersiella jippo. Dottern tiggde till sig ett party, men mamman och pappan trodde Halloween är nästa helg, så kalaset går av stapeln då.
Idag blev det dock Pumpa-gubbe-tillverkning här hemma med favoritfaster E.

1 kommentar:

  1. I USA firas Halloween alltid 31 oktober, d.v.s. dagen innan Allhelgonadagen. Här på vår gata i Kalmar har inte barnen enats om de ska fira då eller på fredagen innan Alla Helgons dag som är lördagen mellan den 31 oktober och 6 november, d.v.s. en rörlig helgdag. Det innebär att man får ha godis redo två dagar nästa vecka! Det är allt lite krångligt för oss att hålla reda på. Dessutom förstår jag via FB att vissa i Stockholm firar Halloween idag (?) vilket krånglar till det ännu mer! Hoppas dotterns party blir trevligt! http://sv.wikipedia.org/wiki/Alla_helgons_dag

    Hälsningar Maria Dahl fd Westman

    SvaraRadera