Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 21 oktober 2011

Fredag kväll

Fredag igen. Klockan är 18.30. Sonen somnade i soffan för en kvart sen. Mannen sover på övervåningen. Dottern sitter framför youtube och kollar på Superduperkillen, från Lilla Melodifestivalen (?). Vad betyder det egentligen när en 12-åring sjunger "det är dig jag vill ha"? Nätet är verkligen ett paradis för pedofiler.
Jag plockar undan taco-resterna. Jag SKA ju inte äta sötsaker i veckorna, men hittar en bit polkagris från besöket i Gränna. Blåbär-lakritz.
Någon annan har uppenbart sugit på denna innan, biten är misstänkt kletig och luddig, och hmm, några svarta små rester av nåt som skulle kunna vara...insektsben...? Inget som inte lite vatten fixar, jag sköljer biten noga under vattenkranen.
Sen kommer dottern och frågar om det inte finns nån bit med "Superdupertjejen"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar