Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 7 september 2011

Telia igen

Så fick vi då ytterligare ett svar via mejl från Telia:

"Tack för din förfrågan.
Jag har kontrollerat din telefoni och problemet är att telefontjänsten inte är inkopplad i telestationen. Jag har skickat en felanmälan till vår systemsupport som kommer att fixa detta. Jag kan inte svara på exakt hur lång tid det tar innan tjänsten kan vara inkopplad (c:a 1-3 ) så jag får be dig att avvakta så länge. När tjänsten väl är inkopplad så kommer modemet själv att uppdatera sig och logga in telefonin så att den sedan fungerar.

Om du ringer till Telia från en Telia mobil så är samtalet kostnadsfritt, du betalar endast uppkopplingsavgiften. Från annan telefon än Telia så kostar det som ett vanligt samtal så det beror på vilken operatör man har vad priset ligger på.

Kompensation kan du få men det är först när problemet är löst som vi kan ta det. Återkom till oss när telefonen fungerar så hjälper vi dig med det."

Och detta är mitt svar:
"OK, då vet vi. Kan vi skicka tillbaka den sladd som vi fick som var fel och som min man var tvungen att betala 89 kr för att lösa ut på Posten? Sen är det så att vi har ca 5 räkningar från Telia, men vi förutsätter att vi får en ny räkning när allt detta är löst."

SPÄNNANDE FORTSÄTTNING FÖLJER!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag hittade ditt e-postärdende, och har nu svarat dig där. Har du några fler frågor går det bra att du svarar där. Och så när det är dags för kompensationen, förstås.

    Ha det fint så länge!

    /Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

    SvaraRadera