Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 11 september 2011

Plopp


Imorgon ska vi lämna tillbaka Kolan och Strecket, de små svinen från Mars..eller nåt. Dagen till ära blev de rastade av dottern och hennes lilla kompis på pergola-däcket. Och så (med gissningsvis lite hjälp av en eller kanske två femåringar) så PLOPP! Odjuren trillar ner där vinrankorna kommer upp, i de så snygga, men ack så marsvinsovänliga hålen. Jag var för en gång skull snabb som en vessla och fick kvickt upp Strecket. Kolan var försvunnen. Tankar om hur och var man skulle börja bryta upp trädäcket for genom mitt huvud. Ropade på mannen och frågade om det kunde tänkas finnas nåt vasst under däcket, typ spik..?
Men en stund senare satt Kolan och plirade i öppningen i trädäcket, och efter några försök och med hjälp av en kvarts gurka fick jag upp även honom.
Phu! Hade varit trist att behöva tillbringa resten av kvällen med att bryta upp det nästan helt nya trädäcket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar