Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 30 september 2011

Slow motion


Jag mår bättre igen! Tur är det eftersom mannen ska göra kroppkakor hela helgen och då är det ju bra att inte vara alltför trött med Storasyster Yster och Lillebror Gnällfis.
En inte så ansträngande aktivitet är att betrakta vårt nya husdjur. Till synes halvdöd ligger hon i ett hörn av terrariet, precis där hon låg igår kväll. Men jag ska nog få liv i henne, tänker jag, och tar upp en syrsa och placerar den framför henne. Då går det snabbt. Kras, kras, så är första syrsan för dagen uppäten.
Det är lite som i en naturfilm, fast utan slow motion. Ni vet den där långa tungan som hoppar ur munnen på ödlan/grodan eller vad det nu handlar om och så floff! Sitter insekten fast.
Mannen hade väl kräkts om han tittat på, tror jag. Så fort det handlar om insekter på TV måste jag byta kanal.
Sen tuggade hon eftertänksamt ett tag efter att syrsan var svald. Och sen upprepade vi det hela.
2 syrsor om dagen. Varannan dag. Varför inte en om dagen istället? De kostar 5 kronor styck. Det tror jag INTE de gör i Malmö. Det är väl som Falaffel. Allt handlar om tillgång och efterfrågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar