Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 18 september 2011

Blää

Ge mig ett M, ge mig ett A, ge mig ett S, ge mig ett K, vad blir det? MASK!
Dottern kliade sig och så ser jag det. Jag ryser när jag tänker på det, och kommer göra det länge. Det är så vanligt i barnfamiljer, det har stått en lapp på dagis och ändå blir jag chockad.
Huset är nu sanerat. Sofftyget är tvättat, alltihop, för första gången på tre år.
Det är skitsnack det där med att vita soffor är praktiska, för det är bara att slänga i tvätten när det är smutsigt. "Bara att slänga i tvätten". Det är ett rätt stort projekt! Tycker jag i alla fall, det är nog med all vanlig tvätt.
Vi har aldrig haft mask innan, aldrig vinterkräksjuka, örininflammation drabbades dottern av för första gången för några månader sedan. Så visst, vi har klarat oss bra.
Men mask.. Jag trodde mannen skulle kräkas rakt ut.
"Hej alla barn, nu är det barnprogram, titta här vad farbror Frej tar fram! En liten mask och nu ska ni höra, vad man med en liten mask kan göra! Lägg den på nästan och tiddeliplask, så har vi gjort oss en ansiktsmask!""

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar