Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 15 september 2011

4 år!!

Idag har jag varit gift i 4 år, så även min man. Jag beställde var sin 2 timmarsbehandling med massage och fotbehandling på Dermaschool, och vi fick dela rum. Jag har inte rakat benen på ett tag och detta kändes något besvärande att veta. Inte heller armhålorna var hårfria dessvärre, men de behövde jag inte exponera på samma sätt. Vid fotbehandlingen visar det sig att jag har en LIKTORN under foten! Hon som behandlade mig såg ut som en liten docka, vilket ytterligare bidrog till att jag kände mig som en ödla.
Hur lyxbetonat än dessa tjejers jobb är så beundrar jag dem att de står ut! Har ni tänkt på vad det luktar när man filar fötterna? Inte så gott med doften av död hud som yr. Och de sitter där i fothöjd och filar för glatta livet. Att fila fötterna professionellt är lite som träslöjden, först ska det hyvlas, sen raspas och så filas, och tillslut oljas och/ eller lackas. Och så ska naglarna klippas. Och som de sitter borde de ha skyddsglasögon. Tänk om de får en avklippt nagel i ögat?!
Besöket avslutades med att jag beställde en ny tid och köpte en ansiktsmask i en liten rund burk. Burken kostade 750 kronor. Det är bara till att betala och se glad ut. Och rik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar